Mit tegyünk ha baj van?

Ha házikedvencénél gyakori vagy súlyosbodó hányásos-hasmenéses panaszokat észlel, feltétlenül keresse meg az állatorvost és vigye magával az állat oltási bizonyítványát is.
 
Ha baj vanHa az állatorvos megítélése szerint a tünetek összefüggésbe hozhatók az állat táplálkozásával, gondolja végig az alábbiakat:
• Kapott-e az állat elegendő folyadékot?
• Kijár-e a lakásból? Hozzájuthatott-e az állat a lakásban mérgező anyaghoz, mint pl. fagyálló, patkányméreg?
• Mit és mennyit evett?
• Hogyan tárolta megelőzően az adott táplálékot?
• Betartotta-e a csomagoláson lévő táplálási és adagolási útmutatót? Ellenőrizte-e a termék szavatossági idejét?
• Nem adott-e az állat számára korábban szokatlan tápot? A gyártók figyelmeztetnek arra, hogy az előre gyártott   állateledelre való szoktatás, illetve újfajta termék pl. márkaváltás, típusváltás, új receptura esetén néhány napos (7-10 nap) átmenetet kell biztosítani.
Ha ezek után fölmerül annak lehetősége, hogy egy állateledel termékkel probléma lehet, akkor cselekszik helyesen, ha   
-    megőrzi az állateledel terméket (maradékot, vagy ha van, egyidejűleg vásárolt bontatlan terméket, esetleg üres dobozt); feljegyzi a termék gyártási kódját;
-    mintát vesz az állat bélsarából, illetve hányadékából, illetve végső esetben megőrzi a tetemet;
-    támogatja, hogy az állatorvos megvizsgáltassa a mintákat: pl. vese- és májfunkciós   vérvizsgálat, toxikológiai és kórbonctani vizsgálatok. (Ezek a vizsgálatok a tulajdonos saját költségére történnek.)
-    azonnal tájékoztatja a forgalmazót és /vagy a gyártót a termék csomagolásán szereplő elérhetőségeken.
Mindezek a lépések azért szükségesek, mert megkönnyítik a probléma feltárását, és azt, hogy ha egy konkrét termékre vonatkozó gyanú erősödik, netán bizonyítást nyer, a terméket minél hamarabb vissza lehessen hívni a kereskedelmi forgalomból és tájékoztatni a vásárlókat a szükséges teendőkről.
Ha az alábbi gyártók termékeivel kapcsolatban merül föl indokolt probléma, kérjük, lépjen kapcsolatba a vevőszolgálatokkal.

Más termékek esetén keresse meg a címkén feltüntetett magyarországi forgalmazót.
Fontos:  Kimérve vásárolt termék esetében a vásárlási helyhez kell fordulnia panaszaival!